24 Aralık 2011 Cumartesi

Güzel Haber Diye Buna Derim

Uzun zamandır araba almak gibi bir hayalim var. Şimdilik sadece hayal. (Aramızda kalsın hayalini kurmak almaktan daha mutlu ediyor.) Her neyse 2. el araba ilanlarına sık sık bakarım bazen de bütçeme göre yeni nesil arabalara. Bütçeme uygun birkaç model beğendim. (Olmayan bütçeme) Hayalim her ne kadar kırmızı daihatsu terios olsa da fiat panda da hoşuma giden modeller arasında. Hatta en çok hoşuma giden model. Sebebiyse çok açık. Çoluk çocuk yok, annemle bana fazla fazla yeter. Hem şirin hem de kullanımı kolay. Az önce gazeteleri okurken denk geldim. Üçüncü nesil Panda ikinci çeyrekte geliyor diye başlık atmışlar gazetede. Pek sevindim. Kısaca haberi kopyalamak gerekirse;


Yeni Panda, halen satılmakta olan ikinci nesiline göre daha yuvarlatılmış hatlara sahip. Ayrıca daha geniş, yüksek ve uzun. Fiat’in ilk kez kullandığı “Slim” (yani ince) ön koltuklar sayesinde önde ve arkada oturanlara fazladan diz mesafesi sunuluyor.
Yeni Panda’da aktif ve pasif  güvenlik teknolojileri hayli zengin tutulmuş. 4 hava yastığı, Fren Destek sistemli ABS, Gündüz Farları standart.  ESC (Elektronik Denge Kontrolü) sistemi ve düşük hızlarda çarpışmayı önlemeyi veya olası etkilerini aza indirmeyi amaçlayan LSCM sistemi de isteğe bağlı alınabilecek.

Yeni motorlar
Araçta düşük tüketimli 2 silindirli 0.9 lt (65 HP?ve 85 HP) TwinAir ve yeni 1.2 lt (69 HP) Fire benzinli motorlar yer alıyor. Yeni Panda’da tek dizel seçenek, 75 HP’lik 1.3 Multijet II motor. Panda’nın hangi motorlarla Türkiye’ye getirileceği henüz belli değil.
Kaynak

 Teknik özellikleri bir bilene soracağım elbet ama bunca zaman bekledim alacaksam yeni nesil pandayı neden almayayım. Yılbaşı biletim hazır bakalım yeni yıl bana küçük dileklerimden hangisiyle sürpriz yapacak. :)

0 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...